Szeroko pojęta pedagogizacja najbliższego otoczenia dziecka, czego efektem jest wzrost wiedzy i świadomości na temat zaburzenia, dysfunkcji, jakimi są Zespół Hiperkinetyczny – ADHD, Zaburzenia Zachowania – ODD, CD, Hiperkinetyczne Zaburzenia Zachowania – HZZ oraz zaburzenia współwystępujące. Zajęcia przyczyniają się do wzrostu kompetencji wychowawczych oraz do doskonalenia swoich umiejętności komunikacyjnych, jednocześnie pozwalają nakreślić model postępowania z dzieckiem dysfunkcyjnym.
Celem spotkań jest pomoc dzieciom, młodzieży oraz ich rodzicom lub opiekunom. Warsztaty pozwalają poznać istotę problemów i nauczyć się lepszego radzenia sobie w różnych sytuacjach będących źródłem problemów dziecka i jego otoczenia.
W ramach wsparcia metodycznego prowadzone są konsultacje indywidualne z zakresu porad wychowawczych w obszarze radzenia sobie z trudnościami dzieci i młodzieży z Zespołem Hiperkinetycznym – ADHD, Zaburzeniami Zachowania – ODD, CD, Hiperkinetycznymi Zaburzeniami Zachowania – HZZ oraz zaburzeniami współwystępującymi.
Zajęcia, których celem jest wyposażenie „ rodzicielskiego plecaczka” w metody i techniki radzenia sobie z trudnymi symptomami objawowymi dzieci i młodzieży z Zespołem Hiperkinetycznym – ADHD, Zaburzeniami Zachowania – ODD, CD, Hiperkinetycznymi Zaburzeniami Zachowania – HZZ oraz zaburzeniami współwystępującymi, a także w miarę możliwości wygaszania i zapobiegania ich występowaniu.
Praktyczna wiedza popartą solidną teorią z zakresu ww. skierowana dla nauczycieli, asystentów i kuratorów rodzin, policjantów, studentów.
Nabywanie i podnoszenie umiejętności społecznych oraz zastępowanie zachowań nieadekwatnych, automatycznie naturalnymi prawidłowymi zachowaniami nawykowymi.